De verpakking van een product is een essentieel onderdeel van elk bedrijf dat producten verzendt. Het kan worden geoptimaliseerd om kosteneffectiever, milieuvriendelijker, beter beschermd en meer op maat te zijn. Ontwerp verpakkingen die recyclebaar of biologisch afbreekbaar zijn zodat je laat zien dat je milieubewust bezig bent. Deze optie is het beste voor bedrijven zoals die hebben geïnvesteerd in onderzoek en ontwikkeling van nieuwe materialen die niet alleen duurzaam maar ook kosteneffectief zijn. Het gebruik van gerecyclede of hernieuwbare materialen, zoals karton, vermindert de hoeveelheid afval die naar stortplaatsen wordt gestuurd en biedt toch bescherming voor je producten tijdens verzending en opslag.
Gebruik bordrug enveloppen
Het maakt niet uit wat voor soort bedrijf je runt, het verpakken is waarschijnlijk een belangrijk onderdeel van je dagelijkse activiteiten. Als je je zorgen maakt over de milieu impact van je verpakkings- en verzendmateriaal, overweeg dan om bordrug enveloppen te gebruiken in plaats van traditionele papieren enveloppen. In tegenstelling tot gewone enveloppen, bevatten deze typen twee lagen die aan elkaar worden geklemd om een duurzamer product te creëren. Deze kunnen ook gemakkelijker worden gerecycled dan traditionele opties. Ze bevatten niet zoveel lijm of was op hun oppervlak in vergelijking met andere envelop types.
Gebruik monsterzak enveloppen
Monsterzak enveloppen zijn ideaal voor het versturen van samples van je producten. Ze zijn ook een milieuvriendelijke oplossing voor verpakkingen omdat ze minder materialen gebruiken. Ze kunnen bijvoorbeeld zonder doos of envelop per post worden verzonden en toch veilig op hun bestemming aankomen. Monsterzak enveloppen zijn er in verschillende maten en vormen. Dit is afhankelijk van hoe groot of klein je product is. Ze hebben echter allemaal één ding gemeen en dat is dat ze zijn gemaakt van papierpulp, waardoor ze licht van gewicht zijn en gemakkelijk mee te nemen.
De juiste maat doos kiezen
Je moet een doos kiezen die de juiste maat heeft voor je product. Als je een delicaat beeldje naar een klant stuurt, wil je een doos gebruiken die het beeldje beschermt. Je moet een doos kiezen die de juiste maat heeft. Als je je product in meer winkels wilt krijgen, kan het helpen als de winkelier niet te veel hoeft te knippen of te vouwen om het in de schappen te laten passen. Je moet een doos kiezen die de juiste maat heeft. Als je verzendt via luchtpost, kunnen er beperkingen gelden. Je moet goed kijken welke pakketten je kunt verzenden en hoe groot ze mogen zijn.