/

Hoe een reserveringssysteem uw restaurant kan laten groeien

Steeds meer mensen raken geïnspireerd door andere culturen en andere keukens. Dit is goed te zien in het aantal restaurantbezoeken. Uit eten gaan is voor veel mensen echt een verwenmoment en daarbij is het fijn als alles vlekkeloos verloopt. Dit begint al bij het plaatsen van een reservering. Heeft u zelf een restaurant en bent u op zoek naar een klantgerichte en gebruiksvriendelijke methode voor digitaal reserveren? Dan is het verstandig om te kiezen voor een gecentraliseerde beheerstool van een onafhankelijk platform. Op deze manier houdt u zelf de volledige controle over de gegevens van uw restaurant en uw gasten.

Reserveringssysteem

Als restauranthouder is er niets mooier dan een restaurant dat elke avond opnieuw gevuld is met gasten die komen genieten van uw heerlijke creaties. Vaste gasten komen regelmatig terug voor hun favoriete gerechten of juist om iedere keer iets nieuws te proberen. Daarnaast is het prettig als ook nieuwe mensen uw restaurant weten te vinden. Om een bezoek aan uw etablissement te vereenvoudigen is het raadzaam om een reserveringssysteem te implementeren. Deze voegt u eenvoudig toe aan uw website, zodat bezoekers nog sneller en gemakkelijker een tafel kunnen vastleggen. Doordat het nu een stuk eenvoudiger is om een plaatsje te reserveren in uw restaurant, wordt de drempel enorm verlaagd. In feite werkt het als een webshop. Bij een online winkel met een helder assortiment en een duidelijk bestelproces wordt meer besteld dan bij een rommelige webshop met onduidelijke voorwaarden. Wees zelf de uitblinker en zorg ervoor dat uw restaurant steeds verder kan groeien.

Verhoog eenvoudig uw omzet en bezettingsgraad

Een reserveringssysteem is ook ideaal om de bezettingsgraad van uw restaurant te verhogen. De online tool maakt heel inzichtelijk wanneer u nog tafels vrij heeft. Ook kan de tool aangeven hoeveel drukte er verwacht wordt, zodat gasten hierop kunnen inspelen. Hierdoor zullen mensen eerder een reservering plaatsen en heeft u steeds minder lege tafels. Een hogere bezettingsgraad zorgt voor een verhoogde omzet. Hierdoor kan uw restaurant ook financieel steeds verder groeien. Tevens kunt kiezen voor een creditcard-garantie bij de reservering. Hiermee kunt u no-shows zo veel mogelijk voorkomen en gaat u omzetverlies tegen. Zijn er gasten die na het plaatsen van een reservering niet komen opdagen? Dan kunt u deze eenvoudig op een zwarte lijst zetten.

Ga voor een optimale klantervaring

Een goede reserveringstool is een zelfstandige module waardoor gasten snel en simpel een reservering bij u kunnen plaatsen. Verder biedt het volledig geautomatiseerde reserveringssysteem diverse extra’s. Zo kunt u automatische herinneringen naar uw gasten sturen. Een dag van tevoren ontvangen zij een e-mail waarin u hen kunt vragen om hun komst nogmaals te bevestigen. Ook kunt u een link toevoegen waarmee ze eenvoudig kunnen annuleren als ze door onvoorziene omstandigheden toch niet kunnen komen. Dit zorgt voor een nog positiever imago van uw restaurant, waardoor mensen sneller en vaker terug zullen komen.

Geïntegreerde beheersoplossing met ruime mogelijkheden voor data-analyse

Een goed voorbeeld van een onafhankelijke beheerstool is Zenchef. Deze softwareoplossing is speciaal gericht op de horeca en specifiek restaurants. Hiermee kunt u heel eenvoudig uw digitale menu’s, bestellingen, betalingen en natuurlijk uw reserveringen beheren. Daarnaast biedt de tool uitgebreide mogelijkheden om uw voorraadbeheer, recensies en klantbestanden te integreren. Op deze wijze kunt heel eenvoudig data-analyses uitvoeren en ontdekken waar uw kansen voor verdere groei liggen.

Verlaag uw administratiekosten

Moderne reserveringssystemen kunnen gecombineerd worden met diverse andere softwareoplossingen, waaronder uw kassasoftware. Ook kunt u binnen het systeem heel veel extra’s toevoegen. Hierdoor kunt u eenvoudig uw administratiekosten verlagen en meer winst behalen met uw restaurant.

Laatste van Blog