Managementtools worden steeds belangrijker voor succesvol ondernemerschap. Denk daarbij aan Google Analytics voor het analyseren van websitebezoekers of Werktijden voor het slim inrichten van je personeelsplanning en urenregistratie. In dit artikel vind je de 10 handigste tools voor elke ondernemer.
1. Trello voor projectbeheer
Trello is een visueel aantrekkelijk een makkelijk te snappen projectbeheersysteem dat teamleden in staat stelt om taken te organiseren en samen te werken. Aan de hand van simpele kaarten en borden houd je projecten op een gebruiksvriendeijke manier op schema.
2. Google Analytics voor data-analyse
Google Analytics is dé tool om inzicht te krijgen in de prestaties van je website. Het biedt tientallen analyses van bezoekersgedrag, waardoor je slimme beslissingen kunt nemen voor online strategieën. Werk je nog niet met Google Analytics? Dan is het zaak om snel een account aan te maken om te beginnen met meten.
3. Slack voor communicatie
Slack is een communicatieplatform dat teams in staat stelt om snel en eenvoudig te communiceren. Met chats en verschillende kanalen, blijft iedereen op de hoogte en kunnen beslissingen snel worden genomen. Slack is vergelijkbaar met Trello, maar iets meer gericht op snelle en directe communicatie.
4. HubSpot voor CRM
HubSpot biedt een uitgebreid Customer Relationship Management (CRM) systeem. Hiermee kun je klantgegevens beheren, leads volgen en marketingactiviteiten coördineren. Het is een van de meest gebruikt tools voor CRM. Simpelweg omdat het eenvoudig werkt en het zeer effectief is.
5. Zoom voor videocalls
Vooral sinds de coronacrisis zijn videocalls ondenkbaar in de zakenwereld. Zoom biedt een eenvoudige en betrouwbare oplossing voor videocalls en zelfs videoconferenties, waardoor teams effectief kunnen samenwerken, ongeacht de locatie. Je kunt met Zoom ook gemakkelijk gesprekken opnemen.
6. Asana voor taakbeheer
Asana is een handige tool voor taakbeheer die teams in staat stelt om projecten te organiseren, deadlines te stellen en de voortgang bij te houden. Het helpt bij het creëren van gestroomlijnde workflows. Asana is vooral handig voor teams die projoctmatig werken.
7. Exact voor boekhouding
Exact is een gebruiksvriendelijke boekhoudtool met app, die ondernemers én hun boekhouders helpt bij het beheren van financiën, facturering en belastingen. Met overzichtelijke rapportages houd je de geldzaken op een makkelijke manier in de gaten. Een tool als Exact is écht onmisbaar voor elk bedrijf.
8. Buffer voor social media management
Buffer versimpelt het beheer van sociale media door berichten in te plannen en analyses te leveren. Hiermee kun je je online presentatie effectief inplannen en onderhouden. Met andere woorden: je hoeft niet meer elke dag of week op je posts te letten, maar laat het op de automatische piloot gebeuren. Dit scheelt ontzettend veel tijd en moeite.
9. Werktijden B.V. voor urenregistratie en personeelsplanning
Werktijden.nl is een gebruiksvriendelijke personeelsplanning software waarmee je gemakkelijk shifts kunt toewijzen, werktijden kunt beheren en de personeelsbezetting kunt optimaliseren. Het biedt een overzichtelijke oplossing voor efficiënt personeelsmanagement. De tool werkt gemakkelijk en wordt geleverd met een app. Laat de urenregistratie en planning in Excel achter je door te kiezen voor Werktijden.nl.
10. Evernote voor notitie- en informatiebeheer
Evernote is een tool voor notitiebeheer. Het stelt je in staat om notities, ideeën, afbeeldingen en documenten op één centrale locatie te verzamelen. De app bevordert gestructureerd denken en helpt bij het organiseren van creatieve processen, die vaak verloren gaan als je het niét noteert.
Conclusie
Deze 10 slimme managementtools zijn slechts het topje van de ijsberg, maar kunnen flink wat impact hebben op de effectiviteit en productiviteit van je bedrijf. Door slim gebruik te maken van deze tools kun je je managementtaken vereenvoudigen en meer tijd besteden aan de groei en ontwikkeling van je bedrijf.