/

Wil je je klanten graag een tasje meegeven?

Sinds 1 januari 2016 mag je als ondernemer je klanten niet meer een gratis plastic tasje aanbieden. Wil een klant een tasje, dan moet deze daarvoor betalen. Voor sommige ondernemers is dit een probleem omdat ze klanten niet met extra kosten willen opzadelen. Herken je dit? Dan hebben we een goede oplossing voor je. Het feit dat er geen plastic tasjes meer gegeven mogen worden, komt voort uit de wens om de hoeveelheid zwerfafval te verminderen en om minder grondstoffen te verbruiken. Voor ondernemers ligt in deze beperking een kans om relatiegeschenken in te zetten. In dit artikel laten we je graag zien wat we hiermee bedoelen. 

Een tas is een perfect relatiegeschenk

Stel; je hebt een winkel waar mensen regelmatig om een tasje vragen. Je kunt ze dit alleen bieden wanneer ze daar extra voor betalen. Daar zitten klanten niet op te wachten. Wat je daarom beter kunt doen, is hen een tas aanbieden. Geef ze een hoogwaardige tas die je voorzien hebt van het logo van je winkel. Je slaat daarmee namelijk twee vliegen in één klap. Ten eerste heeft de klant een mooie tas om zijn of haar aankopen in mee naar huis te nemen en daarnaast maakt deze met de tas aan de schouder, reclame voor jouw winkel. Ten derde maak je je klant ook nog eens blij met een mooie tas wat zeker bevorderend is voor het klantcontact. Laat dus mooie tassen bedrukken met het logo van je bedrijf of winkel en bestel deze tassen in grote hoeveelheden. Je zult zien dat je klanten je tas in dank aannemen en dat dit een perfecte manier is om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten. 

Koppel je relatiegeschenk aan een spaaractie

Wil je nog meer uit je relatiegeschenk halen? Koppel je relatiegeschenk dan bijvoorbeeld aan een spaaractie. Iedere keer als je klanten iets bij je in de winkel kopen, kunnen zij spaarpunten verdienen. Hebben ze genoeg spaarpunten verzameld, dan kunnen ze een cadeau uitzoeken. Zorg er altijd voor dat je klanten niet heel veel punten nodig hebben en dat je geschenken aanbiedt die allemaal gepersonaliseerd zijn. Kies ook altijd producten die nuttig zijn, zoals bijvoorbeeld een paraplu, een drinkfles, een telefoonhoes of iets wat mensen vaak nodig hebben. Ook verstandig: zorg dat je een product aanbiedt dat gerelateerd is aan je bedrijf. Staat duurzaamheid bij je bedrijf hoog in het vaandel, kies dan ook voor duurzame geschenken waar je klanten voor kunnen sparen. 

Waar vind je leuke geschenken voor je klanten? 

Maak het jezelf niet te moeilijk en kijk eens op de site van Maxilia om te zien welke relatiegeschenken je hier allemaal kunt bestellen. Deze aanbieder weet exact welke cadeaus in goede aarde vallen. Bovendien kun je hier je geschenken eenvoudig van je bedrijfslogo laten voorzien. Een bijkomend voordeel is ook dat wanneer je hier veel bestelt, de korting alleen maar toeneemt. Zo krijg je niet alleen leuke, effectieve geschenken, maar bespaar je ook nog eens op de kosten ervan.

Vennoot richt zich op de thema's ondernemen en algemene geldtips. Je vindt dus altijd wel inspirerende artikelen op onze site, of je nu ondernemer bent of omdat je bijvoorbeeld wilt besparen op bepaalde uitgaven. Kijk gerust even rond.

Laatste van Blog